Πληροφορίες

Το Τμήμα Σπουδών ανήκει στη Διεύθυνση Συντονισμού Ακαδημαϊκών Μονάδων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στην αρμοδιότητα του υπάγονται η συγκέντρωση των κάθε φύσεως νομοθετημάτων, αποφάσεων και εγκυκλίων που αφορούν σπουδές και ο συντονισμός της ομοιόμορφης εφαρμογής τους. Η διεκπεραίωση κάθε διαδικασίας που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τις σπουδές, τα θέματα των Ειδικών Μεταπτυχιακών Υποτρόφων (Ε.Μ.Υ.) και τα θέματα των αλλοδαπών φοιτητών.

 

Διαδικασία ενεργοποίησης

ακαδημαϊκών υπηρεσιών προς πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες ΑΠΘ 

(5-11.10.2021)

 

1ο ΒΗΜΑ:

Εφόσον έκανες την εγγραφή σου στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων*, θα λάβεις από το ΑΠΘ ένα μήνυμα (SMS) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που δήλωσες στο ΥΠΑΙΘ. Καλείσαι από 5 έως 11 Οκτωβρίου να επισκεφτείς την πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΠΘ ώστε

α) να καταχωρήσεις τα στοιχεία σου και

β) να ανεβάσεις τα ακόλουθα δικαιολογητικά:  

  1. Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας και των δύο όψεων
  2. Φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας (πρόσφατη, έγχρωμη ή ασπρόμαυρη, σε ουδέτερο φόντο και να απεικονίζει ευκρινώς μόνο το πρόσωπό σας)
  3. Υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα , την οποία μπορείς να εκδώσεις είτε ψηφιακά μέσω του gov.gr είτε εντύπως μέσω ΚΕΠ
  4. Απλή εκτύπωση του ΑΜΚΑ σου από εδώ

Εφόσον η Υπεύθυνη δήλωση εκδοθεί εντύπως μέσω ΚΕΠ, πρέπει στο ίδιο διάστημα (5-11 Οκτωβρίου) να την υποβάλεις στη Γραμματεία του Τμήματός σου είτε αυτοπροσώπως ή από άλλο εξουσιοδοτημένο από εσένα πρόσωπο είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής (με την ένδειξη στο φάκελο: Υπεύθυνη Δήλωση <το ονοματεπώνυμό σου> <ο Κωδικός Υποψηφίου Πανελλαδικών Εξετάσεων>

Η ταχυδρομική διεύθυνση είναι:

Γραμματεία Τμήματος (ονομασία Τμήματος εγγραφής, π.χ. Φιλολογίας)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη 54124

Για την αυτοπρόσωπη προσέλευσή σου στη Γραμματεία και σε οποιαδήποτε άλλη διοικητική μονάδα του ΑΠΘ ενδεχομένως χρειαστεί να επισκεφτείς, δες εδώ την ισχύουσα ΚΥΑ, σημείο 8).

Σου προτείνουμε να επισκεφτείς την ιστοσελίδα του Τμήματος εγγραφής σου, για την περίπτωση που, με σκοπό τη μέγιστη δυνατή τήρηση των ανωτέρω μέτρων, έχουν οριστεί συγκεκριμένες ώρες ή/και χώρος υποδοχής. Στην ιστοσελίδα του Τμήματός σου θα βρεις και άλλες ανακοινώσεις που ενδεχομένως σε αφορούν, όπως π.χ. το πρόγραμμα μαθημάτων.  

Για οποιαδήποτε τεχνική δυσκολία ως προς την είσοδό σου στην πλατφόρμα και τη συμπλήρωση των στοιχείων σου, μπορείς να επικοινωνείς με την εξυπηρέτηση χρηστών του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ στο τηλ: 2310 999000 ή στο email: support@auth.gr

2ο ΒΗΜΑ:

Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία με την ταυτοποίηση των στοιχείων σου από τη Γραμματεία και την οριστικοποίηση της εγγραφής σου στο σύστημα ηλεκτρονικής γραμματείας, θα λάβεις και πάλι ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να ενεργοποιήσεις τη  φοιτητική σου ιδιότητα, αποκτώντας ιδρυματικό λογαριασμό. Ο ιδρυματικός λογαριασμός θα σου δώσει πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η ακαδημαϊκή ταυτότητα και η κάρτα σίτισης, οι εφαρμογές ηλεκτρονικής γραμματείας, τα ηλεκτρονικά μαθήματα κ.λπ. 

 

Δες εδώ όλες τις διαθέσιμες υπηρεσίες με τη χρήση του ιδρυματικού σου λογαριασμού

Σχετικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (προϋποθέσεις συμμετοχής, διαδικασία ελέγχου πλήρωσης προϋποθέσεων συμμετοχής, υποχρεωτικότητα χρήσης μη ιατρικής μάσκας) και τη χρήση των λοιπών υπηρεσιών (φοιτητικά εστιατόρια, κυλικεία, φοιτητικές εστίες, φοιτητικά γυμναστήρια, αναγνωστήρια και βιβλιοθήκες) δες εδώ τη σχετική ΚΥΑ και  εδώ το Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ. Σύντομα, μέσω της νέας πλατφόρμας του ΥΠΑΙΘ edupass.gov.gr τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, φοιτητές/φοιτήτριες και διδακτικό προσωπικό, θα δηλώνουν τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ανάλογα με τα ισχύοντα ανά περίπτωση υγειονομικά μέτρα και την ηλικιακή ομάδα, όπου εντάσσεται κάθε φυσικό πρόσωπο.

 

*Εάν για κάποιο λόγο, όπως μη κατοχή Α.Μ.Κ.Α., ανωτέρα βία, σοβαρή ασθένεια, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό, θεομηνία ή άλλο σπουδαίο λόγο τον οποίο πρέπει να αιτιολογήσεις, δεν κατέστη δυνατή η εμπρόθεσμη ηλεκτρονική εγγραφή σου στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ, μπορείς να κάνεις αίτηση στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σου, εκθέτοντας τους λόγους της καθυστέρησης, εντός 45 ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης στο ΥΠΑΙΘ (24/9). Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα ανωτέρω δικαιολογητικά και υποβάλλεται είτε αυτοπροσώπως ή από άλλο εξουσιοδοτημένο από εσένα πρόσωπο είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής. Η εγγραφή σου ολοκληρώνεται ή μη, με αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Τμήματος. Εάν δεν εγγραφείς ούτε με αυτή τη διαδικασία, τότε χάνεις το δικαίωμα εγγραφής σου.

 

Εγγραφές πρωτοετών στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (16-24.9.2021)

Αγαπητή φοιτήτρια, Αγαπητέ φοιτητή,

Σε καλωσορίζουμε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και σε συγχαίρουμε για την ευόδωση των προσπαθειών και την  επιτυχία σου!

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), οι εγγραφές των επιτυχόντων των πανελλαδικών εξετάσεων πραγματοποιούνται από 16 έως 24 Σεπτεμβρίου 2021 στο Πληροφοριακό Σύστημα "Ηλεκτρονικές Εγγραφές 2021" του ΥΠΑΙΘ.

Στην ίδια προθεσμία:

1. οι επιτυχόντες της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης» α) εγγράφονται στην ανωτέρω ηλεκτρονική εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ και β) αποστέλλουν με ταχυμεταφορά (courier) ή καταθέτουν αυτοπροσώπως στη γραμματεία του Τμήματος επιτυχίας τους τη σχετική βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένες/-οι στα δημοτολόγια Δήμου των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης ή Έβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής τότε θα πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι μετεγγράφηκαν σ' αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών

2. εγγράφονται απευθείας στο Τμήμα που επιθυμούν α) τα υιοθετηθέντα τέκνα της Βουλής των Ελλήνων, σύμφωνα με την παράγραφο 29α, του άρθρου 39 του Ν4168 (ΦΕΚ 193/2013)  και β) οι διακριθέντες/-είσες σε επιστημονικές ολυμπιάδες, απόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, με Βεβαίωση της Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘ, σύμφωνα με το άρθρο 40 του Ν4692 (ΦΕΚ 111Α/12.6.20), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν4777 (ΦΕΚ 25Α/17.2.2021), παράγραφος ε.  

 

Σε συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα λάβεις από το Πανεπιστήμιο ένα μήνυμα που θα σε καλεί να καταχωρήσεις –εντός συγκεκριμένης προθεσμίας- τα στοιχεία σου στην πλατφόρμα ενεργοποίησης ακαδημαϊκών υπηρεσιών του Α.Π.Θ.

 

Αφού ολοκληρώσεις αυτή τη διαδικασία, θα λάβεις από το Πανεπιστήμιο και πάλι ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να ενεργοποιήσεις τη  φοιτητική σου ιδιότητα, αποκτώντας ιδρυματικό λογαριασμό. Ο ιδρυματικός λογαριασμός θα σου δώσει πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η ακαδημαϊκή ταυτότητα και η κάρτα σίτισης, οι εφαρμογές ηλεκτρονικής γραμματείας, τα ηλεκτρονικά μαθήματα κ.λπ. 

Στον «Οδηγό Επιβίωσης» μπορείς να ενημερωθείς για τις κάθε είδους υπηρεσίες που σου προσφέρει το ΑΠΘ.

 

Εδώ μπορείς να ενημερωθείς για τη δυνατότητα δωρεάν στέγασης στις Φοιτητικές Εστίες Θεσσαλονίκης και εδώ πως μπορείς να υποβάλεις αίτησης εισδοχής ως πρωτοετής

 

Με βάση το ακαδημαϊκό ημερολόγιο του ΑΠΘ, τα μαθήματα σε όλα τα Τμήματα ξεκινούν την  πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου. Το ακριβές πρόγραμμα καθώς και ο τρόπος διεξαγωγής μαθημάτων και εργαστηρίων ανακοινώνονται από τη Γραμματεία του κάθε Τμήματος στην ιστοσελίδα του.

 

Για την επικοινωνία με τη Γραμματεία του Τμήματός σου, μπορείς να ενημερωθείς εδώ (εξ’ αποστάσεως) και εδώ (δια ζώσης) 

 

Μέχρι την έκδοση σχετικών αποφάσεων που θα ρυθμίζουν τη δια ζώσης πρόσβαση σε υπηρεσίες και τον τρόπο διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικαίσας παρακαλούμε να θυμάσαι τα ισχύοντα μέτρα κατά της διασποράς μετάδοσης του COVID-19:
  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους τους φοιτητές, τα μέλη και τους επισκέπτες του ΑΠΘ σε όλους τους κλειστούς χώρους, όπως μεταξύ άλλων αίθουσες και αμφιθέατρα, αναγνωστήρια, αίθουσες χρήσης πολυμέσων, κυλικεία, κοινόχρηστους χώρους κοκ, στους κοινόχρηστους χώρους των φοιτητικών εστιών, εστιατορίων και κυλικείων, καθώς επίσης και στους εξωτερικούς χώρους, με ταυτόχρονη παρουσία υψηλού αριθμού ατόμων
  • Υποχρεωτική είναι η τήρηση ελάχιστης απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ όλων των παρευρισκομένων σε έναν χώρο.
  • Συνιστάται να πλένουμε σχολαστικά τα χέρια με σαπούνι και νερό και να τα απολυμαίνουμε συχνά με αλκοολούχο διάλυμα. Σε πολλά σημεία των κτιρίων του ΑΠΘ, έχουν τοποθετηθεί διαλύματα με αντισηπτική δράση, προκειμένου να χρησιμοποιούνται τόσο κατά την είσοδο, όσο και κατά την έξοδό σας.
  • Χρησιμοποιούμε τους κοινόχρηστους χώρους και τους ανελκυστήρες τηρώντας τα παραπάνω μέτρα

 

 

Διεξαγωγή κατακτηρίων εξετάσεων

ακαδημαϊκού έτους 2020-21

 

Σύμφωνα με την 48918/Ζ1 (ΦΕΚ 1818Β/29.4.2021) Απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης, οι ανασταλείσες, λόγω της ισχύος των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, κατατακτήριες εξετάσεις, ακ. έτους 2020-21, θα πραγματοποιηθούν κατ’ εξαίρεση κατά το χρονικό διάστημα από 19 έως 31 Μαΐου 2021.

(Τελευταία ενημέρωση: Σύμφωνα με την Υ.Α. 54277/Ζ1, ΦΕΚ 2067Β/19.5.2021, οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν κατ’ εξαίρεση κατά το χρονικό διάστημα από 19 Μαΐου έως 30 Ιουνίου
2021
)

Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις έχουν όσοι/-ες υπέβαλαν αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατά την τεθείσα με την υπό στοιχεία Φ1/192329/Β3/13-12-2013 Υ.Α. προθεσμία (1-15/11/2020)

Η είσοδος στις εξετάσεις επιτρέπεται με επίδειξη αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, όπως ορίζεται ειδικότερα στον α/α 9 της παρ. 1Β του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ. 26380 KYA (ΦΕΚ 1682 Β/24.4.2021), όπως εκάστοτε ισχύει.

Σε περίπτωση που απαιτείται βεβαίωση για την κατ’ εξαίρεση μετακίνηση για τη συμμετοχή στις κατατακτήριες εξετάσεις, η βεβαίωση κίνησης είναι πάγια και παρέχεται από τη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής του Α.Ε.Ι. που διοργανώνει τις εξετάσεις προς
τον/την εξεταζόμενο/η μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για το πρόγραμμα εξετάσεων εκάστου Τμήματος του ΑΠΘ, οι ενδιαφερόμενοι/-ες πρέπει να επικοινωνούν με τη Γραμματεία του Τμήματος που έχουν υποβάλει αίτηση και επιθυμούν να πάρουν μέρος στις κατατακτήριες εξετάσεις. Στοιχεία επικοινωνίας εδώ

 

Διαδικασία ολοκλήρωσης εγγραφών πρωτοετών αθλητών στο ΑΠΘ

4-11 Δεκεμβρίου 2020

Αγαπητές φοιτήτριες, Αγαπητοί φοιτητές,

Σας ενημερώνουμε ότι την περίοδο 4-11 Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας στο ΑΠΘ.

 

1ο ΒΗΜΑ:

Θα λάβετε από το ΑΠΘ ένα μήνυμα (SMS) προκειμένου να καταχωρήσετε από 4-11 Δεκεμβρίου τα στοιχεία σας στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΠΘ, η οποία θα είναι διαθέσιμη μετά τις 12.00 μ.

2ο ΒΗΜΑ:

Την ίδια περίοδο (4-11 Δεκεμβρίου) θα πρέπει να υποβάλετε στη Γραμματεία του Τμήματός σας τα ακόλουθα δικαιολογητικά, επιλέγοντας μεταξύ τριών εναλλακτικών τρόπων

 

  1. Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας και των δύο όψεων
  2. Φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας (πρόσφατη, έγχρωμη ή ασπρόμαυρη, σε ουδέτερο φόντο και να απεικονίζει ευκρινώς μόνο το πρόσωπό σας)
  3. Το pdf της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στην πλατφόρμα του Υπουργείου
  4. Υπεύθυνη δήλωση*, αφού πρώτα εκδοθεί μέσω της πλατφόρμας σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα
  5. Τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) [απλή εκτύπωση από την ηλεκτρονική ιστοσελίδα https://www.amka.gr/AMKAGR/

 

1ος τρόπος

  • Ηλεκτρονικά, με αποστολή στο email  της Γραμματείας του Τμήματος/της Σχολής σας των απαραίτητων δικαιολογητικών σε ένα συμπιεσμένο αρχείο (.zip).
  • Συνιστάται η αποστολή να γίνει από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώσατε στις πανελλαδικές
  • Στοιχεία επικοινωνίας Γραμματειών: εδώ
  • Στο θέμα του μηνύματος θα πρέπει να βάλετε την ένδειξη: Δικαιολογητικά ταυτοπροσωπίας <ονοματεπώνυμο φοιτητή> <Κωδικός Υποψηφίου>

2ος τρόπος

  • Έντυπα, με αποστολή μέσω ταχυδρομείου (συστημένο) ή υπηρεσίας ταχυμεταφοράς.
  • Στον φάκελο θα πρέπει να βάλετε την ένδειξη: Δικαιολογητικά ταυτοπροσωπίας <ονοματεπώνυμο φοιτητή> <Κωδικός Υποψηφίου>
  • Ως αποδέκτη:

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Γραμματεία Τμήματος ……(το Τμήμα όπου πετύχατε)

54124 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

  • Στην περίπτωση έντυπης υποβολής των δικαιολογητικών η Υπεύθυνη δήλωση είτε θα πρέπει να φέρει το γνήσιο της υπογραφής σας από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα είτε θα πρέπει να εκδοθεί μέσω πλατφόρμας σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα

3ος τρόπος

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν δύναται να εφαρμοστούν οι δύο ανωτέρω τρόποι υποβολής, μπορείτε να καταθέσετε τα προαναφερθέντα δικαιολογητικά οι ίδιοι ή νομίμως εξουσιοδοτημένο πρόσωπο από εσάς στη Γραμματεία του Τμήματός σας, με προγραμματισμένο ραντεβού - λόγω  των μέτρων που λαμβάνονται για την προστασία της δημόσιας υγείας και την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19- κατόπιν αιτήματος προς την ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματός σας, αναφέροντας τους λόγους που επιβάλλουν την αυτοπρόσωπη παρουσία.

Στοιχεία επικοινωνίας Γραμματειών: εδώ

 

3ο ΒΗΜΑ:

Μόλις η Γραμματεία ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών σας, θα οριστικοποιηθεί η εγγραφή σας και θα λάβετε ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να αποκτήσετε ιδρυματικό λογαριασμό και πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας και κάρτας σίτισης, πρόσβαση σε Online Βιβλιοθήκες και πολλές ακαδημαϊκές υπηρεσίες.

 

*Υπεύθυνη δήλωση (ΥΔ)-Διευκρινίσεις

α. Σε περίπτωση που μπορείτε να εκδώσετε την υπεύθυνη δήλωση μέσω της πλατφόρμας gov.gr (επειδή διαθέτετε προσωπικό κωδικό στο taxis.net και web banking), θα πρέπει να την συμπληρώσετε σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα 

Επισημαίνεται ότι δεν έχει ισχύ η υπεύθυνη δήλωση που εκτυπώνεται από το gov.gr με προσωπικούς κωδικούς των γονέων σας, δεδομένου ότι η ταυτοπροσωπία αφορά μόνο εσάς.

β. Στην περίπτωση που δεν μπορείτε να εκδώσετε την εν λόγω υπεύθυνη δήλωση μέσω της πλατφόρμας gov.gr, δεδομένου ότι δεν διαθέτετε ή δεν μπορείτε να αποκτήσετε άμεσα προσωπικούς κωδικούς taxisnet  και web banking, θα πρέπει να προβείτε στην ακόλουθη διαδικασία :

  • Εκτύπωση της Υπεύθυνης Δήλωσης και συμπλήρωσή της με τα απαραίτητα στοιχεία σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα
  • Προσκόμισή της σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα για το γνήσιο της υπογραφής σας
  • Αποστολή της πρωτότυπης ΥΔ στη Γραμματεία του Τμήματος με ταχυδρομείο ή εταιρεία ταχυμεταφορών

 

Εάν δεν έχετε πραγματοποιήσει την ηλεκτρονική εγγραφή σας στην πλατφόρμα  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Θα πρέπει αποκλειστικά σε προθεσμία σαράντα πέντε (45) ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στο ΥΠΑΙΘ (30/11), να υποβάλετε στη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής επιτυχίας σας, αίτηση (με τα απαραίτητα δικαιολογητικά)) στην οποία θα τεκμηριώνετε τους λόγους για τους οποίους δεν κατέστη δυνατή η εμπρόθεσμη ηλεκτρονική εγγραφή σας, ακολουθώντας τα περιγραφόμενα στο ανωτέρω 2ο ΒΗΜΑ.

Η ολοκλήρωση ή μη της εγγραφής σας θα πραγματοποιηθεί με την αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Τμήματος ή της Σχολής σας.

Τυχόν επιτυχόντες που δεν εγγραφούν ούτε με αυτήν τη διαδικασία, χάνουν το δικαίωμα εγγραφής.

 

 

Αναστολή διεξαγωγής κατακτηρίων εξετάσεων ακαδημαϊκού έτους 2020-21

 

Σύμφωνα με την 160442/Ζ1/23-11-2020 (ΦΕΚ 5200Β/24.11.2020) Απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης, κατ' εξαίρεση για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21, λόγω των μέτρων αποφυγής διασποράς του COVID19, οι κατακτηριες εξετάσεις δεν θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα 1-20 Δεκεμβρίου.

Η διεξαγωγή τους θα γίνει μετά την άρση του έκτακτου μέτρου της αναστολής διεξαγωγής των εξετάσεων με φυσική παρουσια, σε χρονικό διάστημα που θα ανακοινωθεί από το ΥΠΑΙΘ.

 

Δήλωση & Διανομή Συγγραμάτων

Χειμερινού Εξαμήνου 2020-21

 

Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, οι δηλώσεις διδακτικών συγγραμμάτων, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ, θα ολοκληρωθούν την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020. Σε περίπτωση που η Γραμματεία του οικείου Τμήματος του φοιτητή/της φοιτήτριας έχει ορίσει προγενέστερη ημερομηνία λήξης, ισχύει η τιθέμενη από τη Γραμματεία ημερομηνία. Μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας ΔΕΝ θα είναι δυνατό να υποβληθεί καμία νέα δήλωση ή να τροποποιηθεί κάποια ήδη υποβληθείσα.

 

Στη δήλωσή τους, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα πρέπει να συμπληρώσουν όλα τα απαιτούμενα πεδία της "Υποχρεωτικής Δήλωσης Διεύθυνσης" για την κατ' οίκον παράδοση των συγγραμμάτων που θα επιλέξουν (Οδό, αριθμό, Τ.Κ. Περιοχή, Καλλικρατικό Δήμο, Περιφερειακή Ενότητα, Χώρα) και να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους (κινητό τηλέφωνο, e-mail). Ως τόπος κατ΄οίκον παράδοσης δύναται να ορισθεί οποιαδήποτε περιοχή εντός της ελληνικής επικράτεια και την Κύπρο.

Η κατ'οίκον παράδοση των δηλωθέντων συγγραμμάτων από τους εκδοτικούς οίκους, θα ξεκινήσει αμέσως μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης (από 23/11/2020) και θα ολοκληρωθεί έως τις 11 Ιανουαρίου 2021.

Επισημαίνεται ότι

  • οι φοιτητές/-τριες υποχρεούνται να προβούν σε δήλωση μαθημάτων στο οικείο τμήμα τους
  • δικαιούνται να παραλάβουν συγγράμματα μόνο για τα μαθήματα εκείνα τα οποία έχουν συμπεριλάβει κατά το τρέχον εξάμηνο στη δήλωση μαθημάτων τους
  • βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, όσοι/-ες έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών δεν δικαιούνται δωρεάν διδακτικά συγγράμματα.

 

 

Διαδικασία ολοκλήρωσης εγγραφών πρωτοετών στο ΑΠΘ

8-15 Οκτωβρίου 2020

Αγαπητές φοιτήτριες, Αγαπητοί φοιτητές,

Σας ενημερώνουμε ότι την περίοδο 8-15 Οκτωβρίου θα ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας στο ΑΠΘ.

 

1ο ΒΗΜΑ:

Θα λάβετε από το ΑΠΘ ένα μήνυμα (SMS) προκειμένου να καταχωρήσετε από 8-15 Οκτωβρίου τα στοιχεία σας στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΠΘ, η οποία θα είναι διαθέσιμη μετά τις 12.00 μ.

2ο ΒΗΜΑ:

Την ίδια περίοδο (8-15 Οκτωβρίου) θα πρέπει να υποβάλετε στη Γραμματεία του Τμήματός σας τα ακόλουθα δικαιολογητικά, επιλέγοντας μεταξύ τριών εναλλακτικών τρόπων

 

  1. Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας και των δύο όψεων
  2. Φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας (πρόσφατη, έγχρωμη ή ασπρόμαυρη, σε ουδέτερο φόντο και να απεικονίζει ευκρινώς μόνο το πρόσωπό σας)
  3. Το pdf της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στην πλατφόρμα του Υπουργείου
  4. Υπεύθυνη δήλωση*, αφού πρώτα εκδοθεί μέσω της πλατφόρμας σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα
  5. Τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) [απλή εκτύπωση από την ηλεκτρονική ιστοσελίδα https://www.amka.gr/AMKAGR/

 

1ος τρόπος

  • Ηλεκτρονικά, με αποστολή στο email  της Γραμματείας του Τμήματος/της Σχολής σας των απαραίτητων δικαιολογητικών σε ένα συμπιεσμένο αρχείο (.zip).
  • Συνιστάται η αποστολή να γίνει από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώσατε στις πανελλαδικές
  • Στοιχεία επικοινωνίας Γραμματειών: εδώ
  • Στο θέμα του μηνύματος θα πρέπει να βάλετε την ένδειξη: Δικαιολογητικά ταυτοπροσωπίας <ονοματεπώνυμο φοιτητή> <Κωδικός Υποψηφίου>

2ος τρόπος

  • Έντυπα, με αποστολή μέσω ταχυδρομείου (συστημένο) ή υπηρεσίας ταχυμεταφοράς.
  • Στον φάκελο θα πρέπει να βάλετε την ένδειξη: Δικαιολογητικά ταυτοπροσωπίας <ονοματεπώνυμο φοιτητή> <Κωδικός Υποψηφίου>
  • Ως αποδέκτη:

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Γραμματεία Τμήματος ……(το Τμήμα όπου πετύχατε)

54124 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

  • Στην περίπτωση έντυπης υποβολής των δικαιολογητικών η Υπεύθυνη δήλωση είτε θα πρέπει να φέρει το γνήσιο της υπογραφής σας από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα είτε θα πρέπει να εκδοθεί μέσω πλατφόρμας σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα

3ος τρόπος

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν δύναται να εφαρμοστούν οι δύο ανωτέρω τρόποι υποβολής, μπορείτε να καταθέσετε τα προαναφερθέντα δικαιολογητικά οι ίδιοι ή νομίμως εξουσιοδοτημένο πρόσωπο από εσάς στη Γραμματεία του Τμήματός σας, με προγραμματισμένο ραντεβού - λόγω  των μέτρων που λαμβάνονται για την προστασία της δημόσιας υγείας και την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19- κατόπιν αιτήματος προς την ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματός σας, αναφέροντας τους λόγους που επιβάλλουν την αυτοπρόσωπη παρουσία.

Στοιχεία επικοινωνίας Γραμματειών: εδώ

 

3ο ΒΗΜΑ:

Μόλις η Γραμματεία ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών σας, θα οριστικοποιηθεί η εγγραφή σας και θα λάβετε ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να αποκτήσετε ιδρυματικό λογαριασμό και πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας και κάρτας σίτισης, πρόσβαση σε Online Βιβλιοθήκες και πολλές ακαδημαϊκές υπηρεσίες.

 

*Υπεύθυνη δήλωση (ΥΔ)-Διευκρινίσεις

α. Σε περίπτωση που μπορείτε να εκδώσετε την υπεύθυνη δήλωση μέσω της πλατφόρμας gov.gr (επειδή διαθέτετε προσωπικό κωδικό στο taxis.net και web banking), θα πρέπει να την συμπληρώσετε σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα 

Επισημαίνεται ότι δεν έχει ισχύ η υπεύθυνη δήλωση που εκτυπώνεται από το gov.gr με προσωπικούς κωδικούς των γονέων σας, δεδομένου ότι η ταυτοπροσωπία αφορά μόνο εσάς.

β. Στην περίπτωση που δεν μπορείτε να εκδώσετε την εν λόγω υπεύθυνη δήλωση μέσω της πλατφόρμας gov.gr, δεδομένου ότι δεν διαθέτετε ή δεν μπορείτε να αποκτήσετε άμεσα προσωπικούς κωδικούς taxisnet  και web banking, θα πρέπει να προβείτε στην ακόλουθη διαδικασία :

  • Εκτύπωση της Υπεύθυνης Δήλωσης και συμπλήρωσή της με τα απαραίτητα στοιχεία σύμφωνα με το παρόν υπόδειγμα
  • Προσκόμισή της σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα για το γνήσιο της υπογραφής σας
  • Αποστολή της πρωτότυπης ΥΔ στη Γραμματεία του Τμήματος με ταχυδρομείο ή εταιρεία ταχυμεταφορών

 

Εάν δεν έχετε πραγματοποιήσει την ηλεκτρονική εγγραφή σας στην πλατφόρμα  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Θα πρέπει αποκλειστικά μέχρι την Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2020, να υποβάλετε στη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής επιτυχίας σας, αίτηση (με τα απαραίτητα δικαιολογητικά)) στην οποία θα τεκμηριώνετε τους λόγους για τους οποίους δεν κατέστη δυνατή η εμπρόθεσμη ηλεκτρονική εγγραφή σας, ακολουθώντας τα περιγραφόμενα στο ανωτέρω 2ο ΒΗΜΑ.

Η ολοκλήρωση ή μη της εγγραφής σας θα πραγματοποιηθεί με την αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Τμήματος ή της Σχολής σας.

Τυχόν επιτυχόντες που δεν εγγραφούν ούτε με αυτήν τη διαδικασία, χάνουν το δικαίωμα εγγραφής.

Μέχρι την Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου,  σε τέσσερις (4) εισόδους του Πανεπιστημίου μας, και συγκεκριμένα δίπλα στην Αίθουσα Τελετών (Εγνατία), μπροστά από το κτίριο της Παλαιάς Φιλοσοφικής Σχολής (Εθνικής Αμύνης), στην κάτω Φοιτητική Λέσχη (Εγνατία) και μπροστά από το κτίριο Εδρών της Πολυτεχνικής Σχολής (Εγνατία), θα υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένα "κιόσκια" με εθελοντές φοιτητές του ΑΠΘ μεγαλύτερων ετών, που θα περιμένουν να σας υποδεχτούν, να σας δώσουν έναν έντυπο «Συνοπτικό Οδηγό Επιβίωσης», οδηγίες για τη λειτουργία του Πανεπιστημίου μας για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού, καθώς και να απαντήσουν στις απορίες που μπορεί να έχετε στα πρώτα σας βήματα στο ΑΠΘ.

Ο αναλυτικός «Οδηγός Επιβίωσης», σας δίνει μια πρώτη απάντηση σε τυχόν απορίες σου και σας ενημερώνει για τις υπηρεσίες του ΑΠΘ και τις δυνατότητες που σας προσφέρονται κατά τη διάρκεια των σπουδών σας, αλλά και μετά από αυτές.

Πληροφορίες για τις ψηφιακές υπηρεσίες που σας προσφέρει το ΑΠΘ μπορείτε να βρείτε εδώ

Για ο,τιδήποτε χρειαστείτε, μη διστάσετε να απευθυνθείτε στο Τμήμα Σπουδών του ΑΠΘ με email (dps@auth.gr) ή διά ζώσης, κατόπιν συνεννόησης, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών.

 

Έναρξη εγγραφών πρωτοετών στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (22.9.2020)

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε ότι οι εγγραφές των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2020 στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην πλατφόρμα του θα πραγματοποιηθούν από Τρίτη 22 έως και Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020.

Αμέσως μετά θα σας ενημερώσουμε για τα επόμενα απαιτούμενα βήματα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής σας στο ΑΠΘ.

Στην ίδια προθεσμία:

- οι επιτυχούσες/-οντες της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης», υποχρεούνται να αποστείλουν με ταχυμεταφορά ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως στη γραμματεία του Τμήματος επιτυχίας τους, τη σχετική βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένες/-οι στα δημοτολόγια Δήμου των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης ή Εβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής τότε θα πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει οτι μετεγγράφηκαν σ' αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών

- εγγράφονται απευθείας στο Τμήμα, i) τα υιοθετηθέντα τέκνα της Βουλής των Ελλήνων ii) οι διακριθέντες/-είσες σε επιστημονικές ολυμπιάδες ή διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς, σύμφωνα με το αντίστοιχο δελτίο τύπου του ΥΠΑΙΘ

 

Ενημέρωση για την εγγραφή και υποδοχή των πρωτοετών φοιτητών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (17.9.2020)

 

 

Αγαπητή φοιτήτρια, Αγαπητέ φοιτητή,

 

Σε καλωσορίζουμε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και σε συγχαίρουμε για την ευόδωση των προσπαθειών και την  επιτυχία σου!

Θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι βρισκόμαστε σε αναμονή των οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής των πρωτοετών φοιτητών, λόγω  των μέτρων που λαμβάνονται για την προστασία της δημόσιας υγείας και την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Τα βήματα που αναμένεται να ακολουθηθούν για την εγγραφή σου, είναι τα ακόλουθα:

1ο Βήμα: Σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (εντός του Σεπτεμβρίου), που θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, θα εγγραφείς ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του, εισάγοντας τον ίδιο κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποίησες για την εισαγωγή σου στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

2ο Βήμα: Μετά τη λήξη αυτής της περιόδου θα λάβεις από το ΑΠΘ ένα μήνυμα, που θα σε καλεί να καταχωρήσεις –σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- τα στοιχεία σου στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΠΘ 

3ο Βήμα: Ενδέχεται να χρειαστεί να προσέλθεις στη Γραμματεία του Τμήματός σου, με την Αστυνομική Ταυτότητα ή το Διαβατήριό σου, για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας και την ολοκλήρωση της εγγραφής σου. Για το βήμα αυτό θα υπάρξει νεότερη διευκρινιστική ανακοίνωση.

4ο Bήμα: Μετά την εγγραφή σου, θα λάβεις ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να ενεργοποιήσεις τη  φοιτητική σου ιδιότητα και να αποκτήσεις ιδρυματικό λογαριασμό και πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας και κάρτας σίτισης, πρόσβαση σε Online Βιβλιοθήκες και πολλές ακαδημαϊκές υπηρεσίες.

Τα μαθήματα σε όλα τα Tμήματα ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου. Ο τρόπος διδασκαλίας των μαθημάτων και εργαστηρίων και το σχετικό ωρολόγιο πρόγραμμα, θα ανακοινωθούν από τη Γραμματεία του Τμήματός σας.

Για την επικοινωνία με τη Γραμματεία του Τμήματός σου, μπορείς να ενημερωθείς εδώ και στο τοπογραφικό του ΑΠΘ μπορείς να δεις που βρίσκεται.

Σε τέσσερις (4) εισόδους του Πανεπιστημίου μας, και συγκεκριμένα δίπλα στην Αίθουσα Τελετών (Εγνατία), μπροστά από το κτίριο της Παλαιάς Φιλοσοφικής Σχολής (Εθνικής Αμύνης), στην κάτω Φοιτητική Λέσχη (Εγνατία) και μπροστά από το κτίριο Εδρών της Πολυτεχνικής Σχολής (Εγνατία), θα υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένα "κιόσκια" με εθελοντές φοιτητές του ΑΠΘ μεγαλύτερων ετών, που θα περιμένουν να σε υποδεχτούν, να σου δώσουν έναν έντυπο «Συνοπτικό Οδηγό Επιβίωσης», οδηγίες για τη λειτουργία του Πανεπιστημίου μας για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού, καθώς και να απαντήσουν στις απορίες που μπορεί να έχεις στα πρώτα σου βήματα στο ΑΠΘ.

Ο αναλυτικός «Οδηγός Επιβίωσης», σου δίνει μια πρώτη απάντηση σε τυχόν απορίες σου και σε ενημερώνει για τις υπηρεσίες του ΑΠΘ και τις δυνατότητες που σου προσφέρονται κατά τη διάρκεια των σπουδών σου, αλλά και μετά από αυτές.

Για οτιδήποτε χρειαστείς, μη διστάσεις να απευθυνθείς στο Τμήμα Σπουδών του ΑΠΘ -λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών- με email (dps@auth.gr) ή διά ζώσης, κατόπιν συνεννόησης.

 

 

Επαναληπτική εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου 2019-20: Μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ)

Καθ΄ όλη τη διάρκεια της εξέτασης και για όλες τις μορφές των διά ζώσης εξετάσεων (γραπτές και προφορικές) είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας τόσο για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, όσο και για το διδακτικό και λοιπό προσωπικό. Επίσης, η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στους ανοικτούς και κλειστούς κοινόχρηστους χώρους των Α.Ε.Ι., καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους των εστιών.
 

Για περισσότερες πληροφορίες: ΚΥΑ 107981/Ζ1 (ΦΕΚ 3473Β/20.8.2020) ΚΥΑ 60720/Ζ1 (ΦΕΚ 1971Β/21.5.2020)